4 Ağustos 2015 Salı

Hamilelikte Sigara Kullanmak !!!


instagram:delidolubir_anne

Önceden sigara içen anneler ve hamile kalınca hala büyük bir vicdan azabıyla sigara içmeye devam edenler.
Bu konu cidden çok hassas ve çok zor bir durum.

Ben hep kınardım ayhhh hamile sigara içiyor öğrenir öğrenmez içmemek lazım bu ne ya içmeyin diye öyle atar tutar konuşurdum ben ve çok kınardım.Hiç kimseyi kınamıcaksın bu konuda.Kınadın mı arkadaş başına geliyor gelmez deme geliyor.Ben ilk öğrendiğimde eşim kesinlikle sigara içmiyorsun dedi.Bende ee yani herhalde dedim ertesi sabah kalktım koltukların altında sigara arıyorum deli gibi bir sigara arayışındayım işe gittim sigara içen bir arkadaşımdan tabii gebe olduğumu bimiyor arkadaşım sigara otlandım bütün gün normalde günde bir paket sigara içen ben o gün 5 tane içtim eve geldim tabii bende bir vicdan azabı içmemeliydim neden içtim niye böyle birşey yaptım diye kendi kendimi yiyorum.Ertesi gün oldu işe gitmiyorum yine bir sigara krizi çıldırıyorum ama sağ sola saldırıcam evde kimse yok eşim yok gittim sigara aldım. 1 hafta kadar o paket bitti lisede kaçamak sigara içen ergenler var ya aynı onlar gibiyim aman yakalancam kokucam eşim duysa parçalar beni çıldırır kızar falan it gibide korkuyorum eşimden.! hafta gizli saklı içtim paket bitti ben tekrar alsam mı ne yapsam kendimi yiyorum her içtikçe vicdan azabı sinir krizleri içmeyince deli olucam nasıl beynime vuruyor.Almadım o gün sigara kiii ben sigaraya başladım başlıyalı hiç bırakmaya yeltenmedim bile.Sabah kalkar kalkmaz aç karnına tek yaptığım sigara içmekti benim başka birşey gelmezdi aklıma.İlk gün sinirli sinirli kendimle mücadele ede ede o günü sigarasız atlattım.2.gün yine atlattım sigarasız. 3. gün yok dedim olmucak bu böyle gittim dal sigra aldım 1 tane içtim.Yine yenik düştüm.sürekli bir mücadele içindeyim.Tek dal sigara olayından sonra dedim daha sigra içmicem töbeler ettim daha sürmicem ağzıma aynada kendime küfürler ettim ağzına sürmiceksin ulan dedim.Kızdım öfkelendim tokatladım kendimi tamam dedim bu işi ben hallettim sonra ne yaptım eşimin sigaralarından çalmaya başladım.Onlardan da bir güzel tükettim günde 1-2 tane neyse eşime yakalandım sonunda bir gün eşim bana kızdı küstü.Benim içime resmen öküz oturdu dedim napıyorum ben tamam kendime acımam yok dedim kendimi sevmiyorum dedim bu içimdeki günahsızım ne suçu var dedim.Yazıklar olsun sana dedim.Karşımda ben olsam tükürücem suratıma o derece sinirliyim.İnanın o bırakma süreci benim için çok sancılı geçti ağlama krizlerim oldu.Ota boka sinirlenir oldum işime yansıdı arkadaşlarıma gereksiz tripler atar oldum. Gittiğim bir ortamda sigarasız nasıl muhabbet edilir onu bilmiyorum arkadaşlarla çay içiyoruz ben çantada sigara arıyorum onun bunuın sigarasına sulanıyorum ama içmeye cesaret edemiyorum.Saçma salak duygular içine girdim çıktım.Sonunda karnımda ki bebem için kazandım he kendimi nasıl avuttum doğana kadar ha gayret et ondan sonra içersin keyfini yaparsın gibi saçma sapan teselliler içine girdim ama olsun içmiyorum ya he sonra başlarmıyım inşallah başlamam.Zaten şunuda öğrendim ki en tehlikelisi emzirme döneminde sigara içmek.Çok zor bir dönem sigarayı bırakmaya çalışmak hem hamilelik döneminin zorlukları hem sigarasızlık durumunun mücadelesi. Bu yüzden derim hep hiçbirşeyi kınamıcaksın ki başına gelmesin hayatta herşey başına gelebilir.Ben kendime kızdım ulan diyorum benim gibi iradesiz birinin ne haddine milleti kınamak.Eminim ki hiç sigara içmeyen biri gelip şu yazdıklarımı okuduğunda bir sürü şey geçiricek kafasından benim için ayhh salak millet çocuk yapmak için neler neler yapıyor sen hamile kalmışsın birde üstüne sigra içiyorsun yazıklar olsun işte böyleleri hamile kalmasın gibi söylenip duruyordur.ama yavaş gel canım aklından neler geçiyorsa hepsini biliyorum he haksızmısın haklısın.Ama sigara içen bir hamilenin senin söylediklerinin hepsini kendine söylüyordur diye düşünüyorum ben söyledim oturdum ağladım kızdım öfkelendim de.Ben başardım bırakmayı çok kısa sürede 1 ay sürmedi bu savaşım.İyiki hamileliğimide erken öğrenmiştim tahminimce şuanda hatırlamıyorum 5.haftam 6.haftam gibi sigarayı hayatımdan çıkarmıştım.Eğer anne olmayı düşünüyorsanız önceden bu savaşa başlayın derim.Ben o dönem için bile pişmanım.Çevrenizde hamile olup sigara içen ama çocukları sağlıklı olanlarıda kulak asmayın lütfen sonradan çıkıyor sıkıntıları Allah korusun rabbim bizi evlatlarımızla imtahan etmesin. Bırakamayanlara diyecek bir sözüm yok rabbim yardımcınız olsun. İnşallah hiç bir sıkıntı çıkmaz karşınıza ...

Benim diğer sitelerden aldığım bilgilerden bir kaç birşey burda paylaşıyımda kulağımızda küpe olsun hep hatırlıyalım da hiç içmeyelim....

Sigaranın bebek üzerindeki bu olumsuz etkilerini 10 başlıkta toplarsak:

1. Erken doğum eylemine neden olur. Zamanında gebelik haftası 38-40 hafta olarak kabul edilir. 38 haftadan çok daha önce doğumun gerçekleşmesine neden olur.

2. Erken membran rüptürü: Doğum eylemi esnasında açılması gereken su kesesinin olması gereken zamandan çok önce açılması, bebeğin gelişimini tamamlamadan doğum yoluna girmesine neden olur.

3. İntrauterin gelişme geriliği: Sigara bebeğe giden kandaki oksijen ve besin maddelerinde azalmaya neden olarak, anne karnında bebeğin gelişiminin geri kalmasına neden olmasıdır.

4. İntrauerin exitus: Bebeğin anne rahminde ani ölmesidir.

5. Preaklampsi: Tansiyon yükselmesi, idrarda protein çıkması, vücutta aşırı ödem, görme bulanıklığı ile giden gebelik zehirlenmesi tablosudur. Anne ve bebek hayatı için risk söz konusudur.

6. Hipertansiyon: Nikotinin damar büzücü, daraltıcı etkisi ile gebedeki tansiyon yükselmesidir. Bu durumda bebeğin beslenmesi üzerine olumsuz etki yapacaktır.

7. Dekolman Plasenta: Plasentanın erken ayrılmasıdır. Normal şartlarda doğum eylemi esnasında bebeğin doğumunu takiben plasenta ayrılır. Dekolman plasentada ise bebek anne rahminde iken plasentanın zamansız ayrılması ve tehlikeli boyutlarda kanamanın olmasıdır.

8. Respiratuar Distres sendromu: Doğum sonrası bebeğin solunum sıkıntısı olmasıdır. Prematür dediğimiz erken doğan bebeklerde akciğerlerin gelişmemesi sonucu ölümcül olabilen solunum sıkıntısı sigara içilen gebeliklerde daha sık gözlenmektedir.

9. Süt miktarının azalması: Lohusalık döneminde süt miktarının azalmasına neden olmaktadır.

10. Yine lohusalık döneminde sütün C vitamini seviyesinde ve besleyici etkisinin azalmasındarol oynamaktadır.

ALINTI: http://www.kadikoysifa.com/sifali-bilgiler/596/hamilelikte-sigara-icmenin-bebege-10-zarari.aspx



Sigara içen veya sigara dumanına maruz kalan annelerin bebeklerinde görülebilecek anormallikler nelerdir?
Sigara ölü bebekler, erken doğumlar, kalp başta olmak üzere doğumsal yapısal anomalilerden de sorumlu tutulmaktadır.
Gebelikte içilen her bir sigara karnınızdaki bebeğe ve size artmış risk olarak geri dönmektedir. Bu annelerin bebeklerinin akciğerleri daha az gelişmiştir ve bu bebeklerde ileride astım ve akciğer problemleri gelişme olasılığı daha fazladır.
Gebelikte sigara kullanımı bebeğin beynini de etkilemektedir ve aslında bebeğe ömür boyu zararlar vermektedir. Öğrenme zorlukları, davranış problemleri ve daha düşük zeka düzeyleri gibi.

Yazının tamamını okumak için : http://www.alinbasgulyigiter.com/guncel-yazilar/21-gebelik-sigara.html

Bu sayfayada bir göz atalım: http://www.e-gebelik.net/gebelikte_guvenli_mi/sigara.asp

Google amcaya sorarsak karşımıza bir sürü zararlarını anlatan sayfalar çıkacak...



4 yorum:

  1. Selam,ayni durumdayiz 6 haftalikken ogrendim tabi o gune dek bir paket iciyordum haberim yoktu 2 hafta once ogrendim dr yok dedi ben dune kadar gunde 5 tane iciyordum bugun kontrold gittik yalniz dr bana gunde en fazla 2 tane cok incelerden icebilirsin eger bu kadar stres yapiyorsan dedi kendime cok kiziyorum ama bagimli olmayan anlayamaz stres mideme kramp olarak giriyor.peki kac kilo aldin gebelikte? Sok geciriyorum ben ikj haftada 2 kilo almisim muhtemelen sigarayi 4-5e indirince surekli yememden. Off derhal bi duzene girmeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2018 girerken ben 2016 nın yorumuna cevap veriyorum :) bundan dolayı özür dilerim hamilelğimde 30 kilo aldım :) dobişko dobişko etrafta dolanıyordum :)

      Sil
  2. Hamilelikte sigara içmenin hiç bir bahanesi olamaz . Uzun yıllardır sigara içiyordum ve günde 1 pakete yakın içiyordum. Sabah gözümü acar açmaz ilk aklıma gelen sigara olurdu ve gece yatmadan mutlaka sigara içerdim. Sigara içmek isteyipte icemedigim zaman acayip derece de sinirli olurdum fakat bebeğim sigaradan daha önemliydi ve gebelik öncesi sigarayı bıraktım. Siz ne yiyip icerseniz bebeginize gider ve belli bir haftadan sonra bebek yediğiniz ve içtiğiniz her şeyin tadını almaya başlar. Siz hamilelikte sigara içerek bebeğe de sigara icirmis olursunuz ve hamile iken sigara ictiginizde bebek rahatsız olup elleri ile yuzunu kapatmaya çalışır . Doğmuş bir bebeğin nasıl yüzüne sigara dumanı uflemiyorsaniz hamile iken de sigara içmeyin. Bebeginize zarar vermeyin

    YanıtlaSil