15 Ocak 2018 Pazartesi

Yün Keçeden Top Yapımı (ıslak keçe)

Yün Keçeden Top Yapımı (ıslak keçe)

                                                 Malzemeler



Yün keçe (istediğiniz renk)
Kap
Su
Sabun

Yapılışı
Yün keçenin ortasından bir düğüm atıyorum topluyorum ortaya doğru ve ıslatıyorum ve sabunlu-yorum avucumun içinde hafifçe yuvarlamaya başlıyorum.
15-20 dk yuvarlıyorum keçe sertleşmeye ve yuvarlanmaya başlıyor şekli istediğiniz gibi olmuyor diye endişe etmeyin ilk başta bazen yamuk yumuk olabiliyor elinizin içinde toparlamaya ve hafif hafif bastırarak yuvarlamaya devam edin.yün keçenin zamanla sertleştiğini ve keçeleştiğini hissedeceksiniz sertleşecek. İstediğiniz boyutta olmazsa tekrar yün keçe çevresine sarıp istediğiniz büyüklüğe gelene kadar ek yapabilirsiniz.










Top keçeleri istediğiniz her şekilde değerlendirebilirsiniz kapı süslerinizde, çiçek tomurcuklarınızda, yapacağınız bebeklerin baş kısımlarında, takılarınızda v.b kullanabilirsiniz ben genelde bebek yapımında kullanıyorum.

BENİM KENDİ ÇALIŞMALARIM :)
BAŞKA BİR YAZZIMDA BELKİ KEÇE BEBEK NASIL YAPILIR ANLATIMINI YAPABİLİRİM :)

8 yorum:

  1. Cok sirinler ama.ben onlari elleyemiyrm icim gicirdiyo ya 😂 keceden olanida bekliyorum 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim benim bir arkadaşımda dokunamıyor :) oda kaşınmaya başlıyor hemen :)

      Sil
  2. hepsi de çok güzel görünüyor:) ellerine sağlık...yün keçeyi şekillendirmek zor olsa gerek...kutluyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler evet keçe gerçekten sabır isteyen bir iş ama ben keyif alıyorum o yüzden zor gelmiyor ☺️

      Sil
  3. Çok güzel görünüyorlar. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş olmuşlar,emeğine sağlık😊

    YanıtlaSil