4 Ocak 2018 Perşembe

Kağıt Rölyef



Sürekli bir hobi peşindeyim.Çünkü bir şeylerle ilgilenmek beni bir çok olumsuzluktan uzaklaştırıyor.Sakin bir kafa,mutlu,huzurlu bir benliğe kavuşuyorum. El sanatları konusunda bir çok işle meşgul olmak beni mutlu ediyor. 
Son zamanlarda Kağıt rölyefle uğraşmaya başladım.Sabır isteyen bir iş ama sonunda ortaya çıkan sonuç beni çok mutlu ediyor. 
Kağıt rölyefi bilmeyenler için kısaca anlatayım. Birden çok ayrı resmin üst üste farklı tekniklerle bir araya getirilerek derinliği olan üç boyutlu tablolar oluşturulması olarak tarif edilir. Bir fotoğrafın ya da posterin tek tek kesilerek, perspektif göze alınarak en arka plandan, ön plana, çeşitli malzeme destekleriyle, tekrar bir araya getirilmesi işlemidir. Resmin orijinalliğini koruyarak işlemlerin gerçekleştirilmesidir. Resim tamamlanana kadar arkadan öne kabartılıp,esnetilerek ilerlenir.
Benim yaptığım bir kaç tablonun resmini  paylaşayım. 







Kağıt rölyef eğitimini nasıl alabilirim diyorsanız.Bir çok halk eğitimde ücretsiz eğitim veriliyor.Bazı kağıt rölyef sanatçıları da kendi atölyelerinde ücret karşılığında eğitim veriyorlar.Artık hangisini tercih ederseniz eğitimini alabilirsiniz.Şu bir gerçek her öğretmen farklı bir teknikle öğretiyor.Mesela kimisi soğuk slikonla çalışmalar yaptırıyor,kimisi mantar kullanarak yükseltme yaparak çalışmalar yapıyor.Ben iki yöntemle de çalışmalar yaptım.Başka bir yazım da detaylı şekilde bir çalışmayı aşama aşama fotoğraflayıp bu konu hakkında bir yazı paylaşırım.

4 yorum:

  1. Aaa gercekten cok güzellerrr evli olanlarida cok begendimmm ellerine saglk canm bende bu kadar sabır yoktur heralde 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) gerçekten sabır istiyor ama sonuç insanı mutlu ediyor :) ben sanırım böyle şeyleri çok seviyorum :) o yüzden sabır gösterebiliyorum :))

      Sil
  2. Gerçekten çok hoşlar 😊Çok begendim elinize saglık..Kagıt rölyef yapımını merak ediyordum,bilgilendirme için teşekkürler .

    YanıtlaSil