1 Ocak 2018 Pazartesi

Dilenen Çocuğa Şiddet



Sokakta bir dilenci çocuğa şiddet uygulandığını gördüğünüzde ne yaparsınız?

 Bu soruya yanıtınız ne bilmiyorum ama ben artık insanlarımızın duyarlılığını yitirdiğini düşünüyorum. 

Geçen gün evime doğru yürürken bir lokanta çalışanının bir çocuğu tekme tokat dövdüğüne şahit oldum.İlk Lütfen yapma,vurma,dur,o daha çocuk diye bağırdım.Döven adamın nasıl gözü döndüyse söylediklerim umurunda bile değildi o hala acımasızca tekme ve tokatlarına devam ediyordu.Ben bir yandan yapma,etme bağırıyorum bir yandan çocuğu elinden almaya çalışıyorum.o an gerçekten çok güçlü,kuvvetli olmayı diledim o adamı yer yapıştıracak kadar kuvvetli olmayı çok istedim.En sonunda yine yoldan geçen bir delikanlı bir hışımla dayak atan adamı yakasından tutuğu gibi duvara yapıştırıp sen ne yapıyorsun gücün ona mı yetiyor diye kurtardı çocuğu.Dayaklara maruz kalan çocuk en fazla 10 yaşında.Yüzü yediği dayaklardan kıpkırmızı olmuş ağlayarak açıklama yapıyor ben senin dükkanında dilenmiyorum diye.Benim sinirden elim ayağım boşaldı.Bu olay gerçekleşirken bir sürü seyircisi vardı müdahale etmeye yeltenmedi hiç biri.O an dönüp hepsine size de yazıklar olsun dedim.Şu canavardan hiçbir farkınız yok sizin de. Çocuğu sakinleştirmeye çalıştım birşeyin var mı diye defalarca sordum.Küçük arkadaşlarını da alıp birşeyim yok deyip ağlaya ağlaya gittiler.Bende yoluma doğru giderken elim ayağım hala titremeye devam ediyordu.Aklıma çalıştığı yeri aramak geldi.Giydi sweette adı yazıyordu.Googgle dan işletmenin numarasını buldum.İşletme sahibini telefona rica ettim olanları kendisine anlattım telefonu kapattıktan sonra polisi arıyacağımı ifade ettim.Kendisi ne kadar samimiydi bilemem ama ben samimiyetine inanmak istiyorum.Bana kendisini bilgilendirdiğim için teşekkür etti.Ben bu durumla bizzat ilgilenicem dedi.Böyle kişileri yanımda çalıştırmam gibi sözler ifade etti.Artık ne yaptı bilmiyorum.Olay nasıl sonuçlandı onu da bilmiyorum.Bu olay bana şu gerçeği apaçık gösterdi ki birgün başınıza sokakta birşey gelirse çevreden kimse kılını bile kıpırdatmaz ellerinde telefon ya fotoğraf ya video çekip sosyal medya hesaplarında efelik taslarlar vay vay ne yaptı çocuğa zalim bu insanlar diye başlık atıp süsler püsler yayınlar aldığı likelara bakıp gururlanır övünür.Çünkü bu olayı videoya alarak kahraman olmuştur kendisi.
Biliyorum bu tarz olaylar çok fazla var.Haberlerde sosyal medyalarda...Açıkçası ben haber izleyemiyorum sosyal medya hesaplarımda da bakmıyorum bakamıyorum.Yüreğim kaldırmıyor.Yanımda gerçekleşen bir olaya da gücüm yetmese de müdahalesiz kalamadım.
Evet yolda yürürken yapışıyorlar.Oturduğumuz yerde masalarımıza geliyorlar.Yok desende gitmiyorlar.Bunaltıyorlar bazen belkide ama bunun sonucu şiddet olmamalı.Bağırmak,küfür etmek olmamalı.Güzellikle yaklaş birde,şefkat dolu bir sesle söyle söylemedik istediğini,başını okşa bakalım o zaman neler oluyor.Kaybedeceğin birşey olmaz emin ol.Senden birşey de eksilmez.Kimin ne olacağı belli değil bu hayatta bunu da unutmadan olaylara yaklaşmanızı tercih ederim....

…Artık ne zulmediniz, ne de zulme uğrayınız.”
Bakara: 2/279.




8 yorum:

  1. Zaman geçtikçe güya medenileşiyor insanlık ama insan olmaktan da uzaklaşıyor galiba git gide. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyiye mi gidiyoruz kötüye mi tartışılır :(
      çoğu insan duyarsızlaşma yönünde hızla ilerliyor. :(

      Sil
  2. Bende sizin söylediginiz bu gibi durumlara karsi cok doluyum. İnsanlarin duyarsizliklari, kendinden korkuslari benide cok üzyor. Bende ne olrsa olsun direnmeye calisanlardanim. Hemde kiz basima.

    Bu arada hos geldiniz blog dünyasina. Umarim uzun yillar yazarsiniz. Benim ilk sloganim deli dolu bir anne bloguydu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa meger cok uzun yil önce yazmissiniz :) ben simdi gecmise bakarken gördm. 😄

      Sil
    2. evet 2015 yılından beri yazıyorum :)) çoğu zaman aktif olamadım ama artık daha aktif olmaya karar verdim :)

      Sil
    3. Aktif olmadan 80.000 küsür okunmussunuz ama :) masallah. Bencede aktif olun. Samimi yazilarinizdan mahrum olmayalim

      Sil
    4. çok teşekkür ederim :) bende sizin sayfanıza bayıldım :) takibe aldım... :)

      Sil
    5. Kocamaaannn tesekkr ederim :) görüsmek üzere 😆

      Sil