27 Ocak 2018 Cumartesi

Nazar

Nazar diye bir durum var.Beğendiğimiz bir şey olduğun da iyi niyetli bile olsa nazar edebiliriz.O yüzden Maşallah diyelim.Bazılarına 1000 kere maşallah deseniz de yada okusanız da birşey ters giderse sizi suçlayabilirler.Onlar kendi kendilerini nazar edenler ve farkında olmayanlar.Bir çok insan nazarın varlığına inanıyor bende inananlardanım.Bazı insanlar bu durumdan insanları nefret ettirecek kadar bahsederler.Göz oldum,göze geldi,nazar değdi,nazara geldim her gün bu kelimeleri binlerce kez söyleyip nazar çarpmasını uğratabiliyorlar. Özellikle yeni anne olan adaylar bu durumu çevresindekilerin de yönlendirmesiyle her durumu nazar olarak yorup insanları bayıltma noktasına getiriyorlar.Örneklerle bu durumu çoğaltabiliriz.
Bebek gazını çıkaramaz ayhhh göze geldi,bebek ağlar nazar oldu,bebek hıçkırır göz değdi.Bende yeni anne olayın da arkadaşıma bebeğim çok gazlı kolik bir bebek hiç uyumuyor falan diye bahsederken arkadaşım ayhh nazar oldu demek ki dedi.O an telefonun ucunda dondum kaldım evet nazar var ama bu çocuğu benden ve babasından başka gören kimse yok.Kesin duvarlar çocuğumu nazar ediyor.Yada tv açıyorum ordaki gözler mi değiyor çocuğuma olur mu olur yani ne biliyim göz bu bakmasa da değer. Yeter ki göz olsun tablodaki,bibloda ki gözler bile değebilir aman dikkat edin.Bir de şöyle bir şey var en çok insan sevdiğine nazar eder.Evladını sizden başkası sizin gibi sevemez kuzguna yavrusu şahin gözükür belki de kartal gözükürdü.İki kuştan biriydi ama hangisiydi unuttum şimdi.Demem o ki en çok anneler ve babalar çocuğunuza bakarken gözlerinize dikkat edin suçu da başkalarına atmadan önce düşünün.Şimdi bu yazıyı okumayı bitirdiyseniz nazar olmamaya dikkat edin.

Nazardan korunma yolları.

Nazar boncuğuyla ilgili gerçekleri anlatan bir kitap okumuştum ondan beri evimde herhangi bir kıyafetimde nazar boncuğu olan herşeyi attım.Nasıl etkilediyse beni görünce korkuyorum.O yüzden nazar boncuğunun korumasına inanmıyorum.

Nazar duası


  • Ve in yekâdullezîne keferû le yuzlikûneke bi ebsârihim lemmâ semîûz zikra ve yekûlûne innehu le mecnûn(mecnûnun).
  • “Maşaa’llah, la havle ve la kuvvete illa billah”
  • ihlas,felak,nas,ayetel kürsi duları


NAZAR ETME NE OLUR İSTE SENİN DE OLUR

NOT:Ya bende bu aralar kesin göz var biri şişmanlığımı göz etti zayıflama takıntısına girdim.O gözü bulucaaaamm :P :)




30 yorum:

  1. çok doğru. en çok da kendi gözünden nazar değiyor. çok fazla dikkatli bakmamak gerekiyor :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de inanıyorum nazara, batıl inancım yoktur öyle kara kedi, ayın 13'ü gibi ama nazar gerçekten bir tür enerji diye düşünüyorum, hani Rusya'da filan enerjisiyle kaşıkları eğip, büken insanlar olmuştu. O enerji işte nazar dediğimiz şey bence. Ben nazar korkusundan kedim Bücürük'ün fotoğraflarını bile koymaya korkuyorum ama yine de var birkaç tane dayanamadım korktum, sizin gibi Maşallah deyin diye de ekledim.:)))sağolsun yorum yazanlar da kırmadılar ricamı Maşallah dediler...ben de bazen çok güzel, şahane bir kedi fotoğrafına bakarken nazar değmesin diye maşallah diyorum..sevdiğinin de nazarı değermiş çünkü....ama anlattığınız komşu türü de çekilmez yani:))))karikatüre çok güldüm:)))
    Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. yerim seni yaaaa:) çok tatlı:) evet nazar kesin var!

    YanıtlaSil
  4. Çocukluğumda ben de çok karşılaştım bazı durumlarla ama ben nazara başka bir açıdan bakıyorum: bir tür telapatik bir durum diye değerlendiriyorum. sanki enerji yönlendirmesi gibi bir ifadeyle anlatabileceğim bir durum diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. Nazar bomcuklarına bende inanmıyorum canım :) Ama duaları biliyordum 💕🤗 Nazar konusunda öyle birşey yaşadım ki ☹️ Düğün arifesinde neye uğradığımı şasırmıştım malesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kına gecesinde bende yatakladım yaa. Acayip hastalandim. Ertesi günde hastaydim 😁 ama terledim diye düsnmstum bende canm :)

      Sil
  6. Nazar diye bir sey var ama.ben bunu söyleye söyleye gezenlere gicik oluyorum mesela basim agriyo hemen dügne gittikya sana nazar deydi kesin herkes bakiyodu diip cikiolar. Ne alaka sesten basim agridi yani.

    Bazilari cok abartiyo bir onlarda var sanki 😁 bende nazar boncuguna inanmiyorum. Dua ediyorum sürekli kizima. Özellikle aksamlari uyumadan önce 7 defa masallahu la havle vela kuvvete ila billahil aliyyül azim nazar duası okuyorm Rabbim korusun diyorm bu kadar :)

    YanıtlaSil
  7. nazara inanıyorum, dualara da :)

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle inanıyorum .birine benim yüzümden değmesin diye mutlaka maşALLAH derim

    YanıtlaSil
  9. Nazar diye birşey var bence de.Bazılarının ki çok gene değiyor artık ne düşünüyorlarsa 😊 Korunma yollarını iyi bilmek lazım haklısın 😍

    YanıtlaSil
  10. merhaba bloğunu yeni keşfettim takibe aldım, ben de beklerim :)
    www.kozmetikpsikolojisi.com

    YanıtlaSil
  11. Nazara inanıyorum.Özellikle küçük çocuk fotoğraflarını görünce mutlaka maşallah derim.Nazardan korunmak için dualara sığınmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  12. Ben de inanıyorum nazara. Kesinlikle var.

    YanıtlaSil
  13. Bloğunuz da follow düğmesi bulamadım yanı bu bloğu takip et,olsa güzel olur :) Rabbim nazarlardan korusun bizi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında takip et butonu var ama sanırım mobilde bulmak zor oluyor

      Sil
  14. Çok şükür hayatımda her şeyi nazara bağlayan tanıdık biri yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla şükür edin öyle birileri çevrede olunca bıktırıyorlar insanı

      Sil
  15. nazara inanmıyorum ama inanıyorum gibi bilemedim :D nazar boncuğunun hikayesini merak ettim

    YanıtlaSil
  16. Ben de nazara inanırım. Nazar boncuğuyla da bir alıp veremediğim yok açıkçası. Gözün dikkatini çekiyor ve ilk ona yöneliyor diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, yazınız için teşekkürler. Blog yazarlarının buluşma ve sosyal paylaşım noktasına sizleri de bekleriz. Böylelikler içeriklerinizi bloggerlara tanıtabilir ve diğer bloggerlar ile kolaylıkla irtibat kurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  18. Kem göz. çağımızın problemi inanmamak ne mümkün :)

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar,Blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim.(tariflimutfak/sibelinyemekleri).Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  20. Blogunuz oldukça güzel ve emek verilmiş.Kaleminize sağlık.Yeni
    açtığım bloguma zaman ayırıp takip ederseniz oldukça mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil