20 Ağustos 2015 Perşembe

Yeni Doğan Bebeklerimizin Kıyafetleri Neyle/Nasıl Yıkanmalı ?



Bebekler ,ilk doğduğunda vücudunu zararlı etkilerden koruyan, yararlı mikroorganizmaların oluşturduğu cilt florası yoktur. Cilt Ph’ı erişkin  insanda 5.5 iken bebeklerde 6.8’dir. Aynı zamanda deriyi örten keratin tabakası da bebeklerde tam gelişmemiştir. Bu sebeple, erişkin insanlardan daha fazla mikroplara ve kimyasallara karşı hassastır. Bebek cildinin erişkin cildine göre 3 kat daha fazla emici olduğu araştırmalar ile görülmüştür.
Bebeklerin cildi çok fazla alerjik sendromları uğrayabilir diye bir çok yerde okuduğum ve doktorum da aynı durum için beni uyardı.Özellikle yeni aldığımız bebek kıyafetlerini muhakkak yıkayıp ütülememi  önderdi. Bebekler için özel olan sıvı deterjanların daha iyi olduğunu bir çok anne olan arkadaşımdan duydum. Ben bir arkadaş tavsiyesi üzerine baby me sıvı deterjan aldım.Duyduklarıma göre bu deterjanlar çok fazla leke çıkarmıyorlar.Bunun içinde bir arkadaş önerisi soğuk suyla yıkayıp lekeyi beyaz kalıp sabunla avup 1 gece beklettikten sonra çamaşır makinasına attınca hiç leke kalmıyormuş.Denemek lazım  çok şaşırdım bugün öğrenince :) 
Bazı deterjanlar ve yumuşatıcılar güzel bebek kokuları ihtiva eder. Bu koku seçenekleri de ailelere cazip gelmektedir. Ancak koku verici olarak kullanılan kimyasallar alerji,astım, egzema ,döküntü gibi bir çok hastalığı tetikleyebilir. Çünkü adı bebek deterjanı da olsa, içeriğindeki kimyasallar diğer deterjanlardan farklı değildir. Yıkama için önerilen sıcaklık 45 derece üstünde olmalı en iyisi 60 derece diyorlar ama 60 derecede kıyafetlerde solma küçülme yıpranma yapabilir bu konu biraz kafamı karıştırdı. Ben yeni aldığım kıyafetleri yıkarken 40 derecede yıkadım.Kurutma işlemi olarakta önerilen temiz havada yada kurutucu makinasın da diyorlar ama buda imkan şartları gerektiriyor.Ben mecbur evin içinde kurutmak zorunda kaldım.
Ütüleyip hurçlara kaldırıcam hurcunu da yıkadım.Ütü işlemini gerçekleştirdikten sonra yerleştirme işine başlıcam :)

Google amcaya sorarsanız.Bu bebek için deterjan malzemelerinden hangisi iyidir.Detaylı araştırmak lazım. Ben araştırmalarım da iki deterjan dikkati mi çekti. Ersağ tamamen bitkisel ve türk malı olduğunu duydum. Bir de Mom's Green Bitkisel Çamaşır Temizleyiciler'ini hangisi daha iyidir bilemiyorum ama Ersağ markanın daha önce banyo için temizlik malzemelerini kullandım.

4 yorum:

  1. Sitenizde vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
    hamilelik belirtileri ile
    ilgili de sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Çocuklu anneler bebeklerini büyütürken onlara sevimli kıyafetler alırken bir yandan bu kıyafetlerin kısa zamanda küçüleceğini de bilirler. Çünkü çocuklar hızlıca büyüyüp gelişirler ve kıyafetleri onlara küçük ya da dar gelir. Bu yazımızda, çocuklarının küçülen kıyafetlerini ne yapacağını bilemeyen anneler için önerilerde bulunacağız. https://www.tarz2.com/buyumus-de-kuculmus

    YanıtlaSil