4 Ağustos 2015 Salı

Hamilelik belirtileri nelermiş


instagram:delidolubir_anne
Bu koca karı işlerini bırakıp hamilelik belirtileri nelerdir diye bir arama yaptım google de.O vakitlerde bana uyanlar ve uymayanlar diye onları da kısaca paylaşayım buracıkta...

Adet gecikmesi en önemli etkenlerden biridir hamile miyim ? değil miyim ? sorusunun cevabında ama benim gibi sabırsız beklemekten zerre kadar hoşlanmayan tez canlı birisi için hamile miyim sorusunun cevabını almak için çok geçti  daha önceki denediğimden bahsettiğim  testleri yaptığımda sadece korunduğum dönemlerde ilacı bıraktığımda 3 kere eşimle halvet olup ta demediklerimden.İlacı bırakmamda ki sebepte bana verdiği bazı sıkıntılardan dolayıydı.Onları uzun uzadı burda anlatmayayım zaten zerre ilaç içmekten hoşlanmam.Benimkinin sebepleri arasında heyecandan çok hamile miyim sorusu korkuydu olsa da fena olmaz yapacak bir şey yok rahatlığı da vardı ama kendimi çokta hazır hissetmiyordum açıkçası.

Hamile gibi hissetmek bunun açıklaması için yazılanlar duygu durum değişiklikleri yorgunluk,unutkanlık,dalgınlık v.b durum halleriydi ben kendimi bildim bileli bu durum hallerini yaşadığım için bu teoriden de hamile olup olmadığımı anlayamazdım.
Göğüs hassasiyeti de hamilelik belirtileri arasında yer alıyor evet bu doğru bir tespit ama o dönemde çok fazla bir hassasiyet hissettiğim söylenemez ama sonrasında inanılmaz bir hassasiyet oldu göğüslerim de hatta dokunamıyordum bile göğüslerime ki bu durum olduğunda hamileliğimi öğrenmiş ve aradan 1 aydan fazla bir süre geçmişti bile.
Sık idrara çıkma ben ilk zamanlarımda sık idrara çıkma gibi bir durum yaşamadım ama bu durumu öğrenince psikolojik olarak diye düşünüyorum zırt pırt tuvaletteydim bence gebeliğim 6. Ve 7. Aylarında bunun sıklığını çok yaşadım ve yaşıyorum buradan da anladığınız gibi hala hamileyim ve 27. haftam dayım 7.aylık süremi de doldurmuş değilim.

Yorgunluk belirtisi bu durumda benim için hamileliği gösteren belirtiler arasında yer alamazdı ilk zamanlar ben zaten tembel biri olarak kendimi her daim yorgun hissederdim.Ama şu bir gerçek hamileliğin ilk 3 ayında sürekli bir uyku hali halsizlik durumu hissettim bu benim tembelliğimden mi yoksa hamilelikten mi inanın ki bilemiyorum.


Bulantı tabii ki bu durumda hamileliğinizi öğrendiğinizde başlayan bir durum yani 3. ve 4. Haftalarda baş gösterdi bende evimden bile tiksinmiştim her şey bana kokuyordu eşim bile kokuyordu buzdolabını açmak benim için kabustu.Apartman da alt komşum sağ-olsun nasıl bir yemek yapıyorsa bütün yemek kokusu benim evimin içindeydi ve apartmana girer girmez koku geliyordu evde banyoya zor atıyordum kendimi bulantı çok zor tavsiye etmiyorum bulanmasın o mideler ( ama benim için en güzeli her gün evde yemek yapmak zorunda kalmamak olmuştu eşime sunabileceğim en mükemmel bahaneydi çünkü gerçekten yemek yapmaktan hiç hoşlanmıyorum) Şuanda mecbur giriyorum mutfağa şimdiki bahanem de çok sıcak bu sıcakta fenalık basıyor yalanda değil basıyor.

Baş dönmesi - bayılma bunu da hamileliğimin ilerleyen zamanlarında yaşadım çok korkunçtu hayatım da bayılmışlığım vardı ama böyle bir bayılma hiç yaşamamıştım biranda gözlerim karardı ve pat banyoda serilmişim eşim bile çok korkmuştu o gün kiii Allahtan evdeydi kendime geldiğimde eşime sorduğum soru komediydi ben bayıldım mı yaa eşim panik bir şekilde doktorumu annemi babamı falan aramaya çalışıyordu bende tekrar tekrar soru soruyorum yaa ben bayıldım mı ne oldu birşey desene ulan adam panik olmuş benim sorduğum soruya bak neyseki doktoruma ulaştık ayakları havaya diktik limonlu soda içtik bu arada benim kusmalarımın ardından o bulantı zamanlarımın yoğun olduğu zaman bayılma yaşadım ve kesinlikle evinizde tansiyon aleti ve vücut termometresi muhakkak bulundurun bunlar çok önemli ayrıntılar.

Aşerme veya besinlerden tiksinti ya olmadık zamanlarda benim aklıma binlerce şey gelir iştahlı biriyim buda benim hamile olduğumu kanıtlayamazdı öğrenmeden önce :D hamile olduğumu öğrendiğimde çay içmeyi sevmeyen ben deli gibi bir çay sevdasına tutuldum ama bunun en önemli etkenlerinden birinin sigarayı bırakmam olduğunu da düşünüyorum deli gibi erik yedim sezonu daha açılmamıştı 8 adet eriğe 12 tl verdim ya şu hamileler vasıtasıyla ne para kazanıyor bu manavlar he ticaret uğruna her şey mubah herhalde insanlık alemi için.Tiksindiğim aslında aşermede bizde can isteme diye biliniyor ama asıl tiksinmedir :D neyse bu bilgiyi de şuracığa ekledikten sonra devam ediyim nelerden tiksindim çilek yediğimde kusmama sebep oluyordu kokusuna bile tahammül edemedim,tavuk zaten önceden de çok hoşlanmazdım kendilerinden.Deli gibi sevdiğim semiz otundan tiksindim ya :( dereotundan tiksindim bu kadar hatırladıklarım şuanda da yiyemiyorum bu besinleri.Bayıla bayıla tükettiklerim dediğim gibi önceden çay çok nadir içen ben deli gibi bir çay kolik oldum,erik sevdalısı oldum ki bir çok hamile için erik vazgeçilmezdir.Çağla,limon,turşu ekşi ne varda benim ilgi odağımdı midemin bayram etmesine sebepti :D şuanda öyleyim şunları yazarken ağzım sulandı beah :D

Koku hassasiyeti o burun ne hal alıyor anlatamam size önceden biri yanımda gaz çıkarsa kokusunu bile duyamazdım lağımın yanından geçsem en son ben hissederdim o kokuyu o derece burun körelmişti bende koku alma duyum neredeyse yok gibiydi sonra yanımda avcı köpekleri halt yemiş bütün kokular gelir mi bu burna ya devamlı köpek yavrusu gibi evin içinde dolanıp duruyorum o kokuyor bu kokuyor sinirden ağlıyordum her şey kokuyor ve midem bulanıyordu.Şuanda o hassasiyet ilk zamanlar gibi yok ama hamileliği anlamak için bu bir neden olmaz aslında burda sayılanların hepsi 4.ve 5. haftalarda meydana gelmeye başlayan durumlar benim gibi aceleci biri için değil yani :D

Mide yanması/ kabızlık bu durumu 6.ayımın başlarında hissetmeye başlamıştım ben çok fazla bir mide yanmam olmadı ama felaket bir kabızlık durumum oldu daha önceden de bağırsaklarım ruh halim gibi tembeldi.Hamilelikte de beni şaşırtmadılar ama hamilelikte ıkınmak tehlikeli olduğu için bu kabızlık durumu çok tehlikeli..

Duygu durumunuzda değişkenlik- alınganlık o benim genel halim beah :D ya izlediğiniz reklamlara bile ağlak oluyorsunuz eşiniz ismini seslendiğinde farklı bir tonlamayla seslendiyse ya ağlıyor ya sinir krizlerine girerken kendinizi görebilirsiniz kendinizi bile bazen tanımayacak hali geliyorsunuz.
Tutunma (İmplantasyon) kanaması bu neyse bende olmadı.Bilgim yok yani. Doktorunuza danışınız :P

Şişlik hissi ve kilo alma şişlik hamileliğin son zamanlarında daha çok meydana geliyormuş kilo alma durumunda 6 aydan itibaren çok güzel löp löp yağ yağ vücudunuza yerleşiyor düzenli beslenin homili gırtlak yemeyin ben yiyorum siz yapmayın aman heee zaten kilolu kaldım hamileliğe :( şimdi kadınların tripleri bunlar ayhh istediğim kiloda hamile kalamadım ben aman yok öyle böyle 65 altında hamile kalanlar konuştuğu zaman tuvalet terliğiyle ağızlarına gözlerine vurasım geliyor zavallı ben  benim tartıya göre 67 doktorumun tartısına göre 70le hamile kaldım. Bu tatsız mevzuyla da bu konuyu burda kapatıyorum...


1 yorum:

  1. Sitenizde vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
    hamilelik belirtileri ile
    ilgili de sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

    YanıtlaSil