16 Ağustos 2015 Pazar

Doğum Çantası / Çanta Ne Zaman Hazırlanmalı?




Doğumuma daha var diye düşünürken ben arkadaşlarım ve çevremdeki hörmetlii büyüklerim doğum çantamı hazırlamam gerektiğini bebeğin kıyafetlerini ufaktan yıkayıp ütülemem gerektiğini söylemeye başladılar bile ben ise daha rahat relax takılmalara devam diyorum hava sıcak ve üşengeçlik ayuka kalkmış bir durumda ayaklarımda hafiften şişlikler başladı. Artık nikah yüzüğümü takamıyorum parmaklarım şişti ilginç tarafı ben hamlelik belirtileri yaşarken eşimde benimle birlikte yaşıyor buda sanırım bir sendrom göbek yaptı babamız onunda ellerinde şişkinlik oldu ve oda yüzüğü takamıyor ki bir bahane değil çünkü yüzük takmayı kendisi sever bende bu konuda hiç bir zaman ısrarcı olmadım neden takmıyorsun diye başının etini yiyen bir eş değilimdir yani aman ne çok açıklama yaptım bu konuda neyse bu başlı başına detaylı bir konu belki canım isterse bunla ilgili de bir araştırma yapar ve yazarım şimdi konumuza dönelim doğum çantası bir çok siteye baktığımda bu konuyla ilgili bir liste hazırlamışlar neredeyse evimizde ki buzdolabını yatak odası takımını da almamızı söyleyecekler o derecede abartılı listeler var bana göre daha sade bir liste yeterli diye düşünüyorum. En sadeleştirilmiş şekilde bir liste buldum ve birkaç şey bende ekledim listeye bunları hazırlamak için şu üşengeçliği üzerimden atmam lazım ama biraz daha bekleyebilir bende biraz daha araştırma yaparım oturduğum yerden.



Çanta Ne Zaman Hazırlanmalı?

32–34. Haftalar içinde çanta hazırlanmalıdır..... (diyorlar.)
Anne Çantamız Nasıl Olmalıdır?
– Gecelik veya Pijama Takımı
– Sabahlık veya Hırka
– Çorap
– Terlik
– İç Çamaşırı
– Loğusa Sütyeni
– Göğüs Pedi
– Hijyenik Ped
– Kişisel Malzemeler

– Sabun
– Şampuan
– Diş Fırçası
– Diş Macunu
– Tarak
– Toka vb.
Bebeğimizin Çantası Nasıl Olmalıdır?
– Yeni Dogan Tulumu 
– Body
– Pantolon
– Sapka
– Eldiven
– Çorap
– Battaniye  
– Yeni Dogan Bebek Bezi
– Islak Mendil

Hastaneye ziyaretinize gelenlere ikramlıklar kolonya v.s hazırlayabilirsiniz:) (bunla ilgili araştırma yapıcam burda da paylaşıp aralarından birini seçerim artık ) :)
Taburcu Olurken Neler Gerekir?
– Anne için uygun kıyafet
– Bebek için Portbag veya Ana Kucağı

Bu Liste gayet yeterli gözüktü bana :)  Sayıları siz kendiniz belirleye bilirsiniz doğum yapan arkadaşlarınıza akrabalarınıza danışabilirsiniz benim sorduğum bir çok kişiden ve araştırmalarım sonucu bana göre 2şer adet yeterli bebek bezi konusunda bende sorucam arkadaşlarıma kaç adet gerekli diye ama onun içinde bir arakdaşım 4-5 tane hayli hayli yeter dediydi bana hadi kolay gele bizlere :)

Aslında ne kadar çok iş bekliyor beni daha hangi hastanede doğum yapıcam onada karar vermedim.Doktorum her hastaneye geliyor mu yoksa anlaşmalı hastanelerimi var onuda bir ara öğrenmem lazım buraya not alıyım sormayı unutmayayım dimi :)

NOT: Bu bloğa yanlışıkla girip yazıyı baştan sona okuyup ta listede eksik ve ya fazla gördüğünüz varsa bu garibanada bir yorum yazın da bilgilendirin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder