30 Aralık 2017 Cumartesi

Çocuklu hayat ve garip insanlar

Kalabalık bir ortamda bebekle bulunmanın zorluğu anne için gerçekten de zor.Biz yetişkinler kalabalıkta dayanamazken küçücük çocuklarımızın kalabalığın içinde sakin durmasını bekliyoruz.Biz beklemesek bile o an bulunduğunuz ortamda bebeğinizden rahatsız olan biri muhakkak çıkıyor.Böyle durumlarda ben genellikle böyle davetlere katılmamayı tercih ediyorum.Bazı durumlarda katılmanız gereken ve bebeğinizi de bırakamayacağınız durumlar olabiliyor.O an kalabalıktan darlanan çocuğunuz huysuzlaşıp,ağladığında "Fırlatıp atıcam şimdi şu çocuğu" diyen biri çıkabiliyor ortamda. Ben şahsen çok üzüldüm.O an tepki gösteren daha çocuğu olmayan 22 yaşında kuzenim oldu."o daha bebek tabiiki ağlayacak senin olunca da görürüz" dedi.O sıra da ortamda çekilen videoların son bulmasını bekleyip sakince "çocukların açma,kapama düğmesi yok" dedim kendisinede ulaştı söylediğim.Neyse kalabalık dağılınca bebeğimi ortamdan çıkarmanın en doğrusu olacağını düşündüm benimde temiz havaya ihtiyacım vardı.Apartmanın kapısında biraz dolaştık.Bende gerildim.O an bebeğimi nasıl sakinleştirmem gerekmem gereken yöntemlerin hepsi beynimden uçup gitti.Eve tekrar girdiğimizde o sırada imdadıma kuzenim yetişti.Çocuğumu alıp onunla oyun oynadı sakinleştirdi.Sonrasın da bu sözleri söyleyen yanımıza gelip. Siz beni yanlış anladınız özür dilerim dedi.İlk öncelikle özür dilemesi ince bir davranıştı.Ama sonrasında kendisi çocuk gelişimi mezunu olduğunu söyleyince daha büyük şaşkınlık duydum.Kendisine tutumunun yanlış olduğunu ifade etmeye çalıştım ama kalabalık yerlerde konuşmanıza bile izin vermeyen birileri çıkıyor oda ayrı bir konu.Neyse bilinçli insanlar bile sözler sarfediyorsa vay biz anaların haline😂 O arkadaşında gençliğine veriyorum.Umarım bundan sonra daha duyarlı ve daha anlayışlı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder