30 Aralık 2017 Cumartesi

Mükemmel Anne

Bir çok anne olan arkadaşıma ve kendime bakıyorum hep bir mükemmel anne olma telaşı içerisindeyiz hangi pedegog ne demiş,hangi kitabı okusak,sosyal medyadan takip etmediğimiz uzman pedegog kalmadı,çocuklarla ilgili olan tüm sayfaları hunharca takip edip okuduklarımızı uygulama gayreti içerisinde olup stresli ve yanlış yaptıklarımızla vicdan azabı çekerek günlerimizi geçirir olduk.Ben bir karar alarak iç güdüsel ve gelenekselci anne olma yolunu seçtim sonuçta türk toplumu olarak geleneklerine bağlı bir toplumuz tv karşısında göbeğini kaşıyan kocama bakıp kara kara düşünürken böyle gelmiş böyle giden bir dünya düzeni olduğunu ata erkek toplumlarının kadınların üzerindeki baskıyı ve ezilmişliğiyle sürünüp giderken batının bize dayattığı mükemmel anne baskısını da üzerime alıp daha da kendimi ezilip büzülen sırttımdaki heybemdeki ağırlıklar yüzünden kamburumu düzeltemeyen bir kadın olmayı red etmeye karar verdim.terlik fırlatan ve hedefin uzaklığı ne olursa olsun tutturabilen o kutsal anne bileği sadece öpülmek için bükülebilirdi.Bu geleneği de hep birlikte öldürmeyi başardık ne için neden sırf moderleşme uğruna kırıldım ruhlar oluşturma çabası için mi?Sonra bu çocuklar neden mutsuz diye kıvranıp duruyoruz.Mutsuz olurlar tabii hayatlarında ki aksiyonu öldürüyoruz el ele verip.Şimdi merakla 20 yıl sonraki insan profilini merak ediyorum büyütlüklerimiz ve uyguladıklarımız insan aleminde nasıl bir yol alacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder