31 Aralık 2017 Pazar

Metrobüs serüvenleri




Toplu taşıma araçlarının en çok kalabalık olanı metrobüsler diye düşünüyorum.
2 yıl boyunca her gün kullanmak zorunda kaldığım dönemdi hiç boş ve dolu gelmeyen bir metrobüsle karşılaşmadım.ilk duraktan binmediğimden mi kaynaklı denk gelmedim bilemiyorum ama benim için kabustan başka birşey değildi.Her sabah metrobüsü kullanıcam stresiyle uyanıyordum.Zamanla taktik geliştiryor insan o ayrı ama ilk metrobüse bineceğim zaman o kalabalığı gördüğümde babamı aradım baba burda bir olay olmuş galiba gel beni al diye babamda telaşla geldi beni aldı.Meğer o kalabalık olay olduğundan değilmiş hergün yaşanan kalabalık olduğunu sonradan anladım.
Metrobüs anılarımın bir kaçını sizlerle paylaşmak istiyorum.
Birgün kalabalığın arasında metrobüse binmek için binlerce insanın arasında bekliyorum her duran metrobüs için o insanlarla birlikte savaş vericem hepsini zamanla rakip olarak görmeye başladım ve metrobüse ayağını basmak bir zaferi kazanmaktı.Metrobüs durdu insanlarla birlikte Allah Allah nidalarıyla metrobüse itişe kakışa binmek için mücadele veriyoruzor.( çıt kırıldım minnoş kız edasıyla ilerliyemezsin tatlım savaşçı ruhunu bürünmen gerek ki metrobüse ayak basa bilesin).Neyse ben ayağımı metrobüse bastım nasıl bir gurur kaplıyor o vakit beni zaferi kazananlardan biriyim binemeyenlere de gururlu bir bakış atıp kapının kapanmasını beklerken arkadan biri beni çekti ve metrobüsün dışında buldum kendimi adam benim bıraktığım boşluğa yerleşti ben şok olmuş bir şekilde duraksadım o sıra kapılar kapandı ve adam bana pis bir sırıtış attı.Metrobüs hareket edip gözden kaybolana kadar o adam pis pis sırıttı. benim hakkettiğim zaferi benden çalmakla kalmayıp birde alay eder gibi o sırıtışı aklımdan hiç çıkmadı.O adamın yüzünü hiç unutmadım birgün yine karşılaşırız umuduyla her gün metrobüs durağındaki insanları gözlerimle taradım ama o adamı bir türlü göremedim.
Toplu taşıma olaylarında en berbat şeylerden biri densiz insanların gaz çıkarıp onca insanı o metan gazına maruz bırakmaları.Muhakak biri gaz çıkararak bölgesini işaretliyor bunu hayvanlar yapar demeyin ruhu hayvan olan insanlar bunu herzaman yapmayı kendilerine görev bilirler.Yine bütün metrobüsteki masum insanlar olarak bir zalımın metan gazına maruz kaldık  ama insafsız ne yediyse bilmiyorum ama hayatımda öyle bir kokuya maruz kalmamıştı benim günahsız burnum kesinlikle lağım faresi ölmüştü içinde size anlatamam o kokuyu ya öyle böyle bir koku değil benim burnuma ulaştığında koku ben öğürmeye başladım yemin ediyorum resmen fenalaştım ve ne olursa olsun inmem gereken durak haricinde başka durakta inmeyen ben, her zorluğa göğüs geren ben beyaz bayrak çekip inmemem gereken bir durağa kendimi zor attım  yarım saat kendime gelemedim derin derin nefes alıyorum temiz oksijen ciğerlerime dolsun diye ama sanki o osuruk bombasının havası ciğerlerime yapışmış gibi ve zavallı ciğerlerim olayın şokundan kendini düzene sokmak için büyük çaba sarf etti o gün işe 1 saat geç kaldım gel de yöneticiye açıklama yap...
Bayıltan ter kokusu diye bir şey 
biliyor musunuz ben biliyorum ramazan ayındayız oruçluyum.Sıkış tıkış metro-büste kendime bulduğum yer içler acısı ama ne yazık ki bir kere yerleşmiştim ve kımıldasam metrobüsün bütün düzeni bozulacak.kaskatı kesilmiş bir şekilde duruyorum. boyum kısa olduğu için bir adamın koltuk altında kaldım ama adam neyle besleniyor bilmiyorum tahminime göre leş falan yemesi lazım ki o vücut öyle bir ter kokusu üretsin benim burnum öteki dünyada bunun hesabını o adama soracak birde altını çizerek belirtmek isterin koku alma duyum öyle hassas değildir düşünün artık nasıl bir kokuysa burnumun direği kırıldı deyimini gerçekten tecrübe ettim.Burnuma gelen bu koku nedeniyle beyin vücuduma öl emri verdi sanırım benim dizlerimin bağı çözüldü gözlerim karardı ve bayıldım gözlerimi açtığımda metrobüsün dışında buldum kendimi bir çok insan başımda toplanmış yüzüme su çarpıp duruyorlar kendime geldiğim anda istanbulun oksijen oranı düşük havasıyla ciğerlerimi doldurma gayretiyle nasıl derin derin nefesler alıyorum.Bu olaydan sonra beyaz masaya  vevbir kaç deodorant şirketine mail attım ne olursunuz eşantiyon deodorant dağıtımı yapılsın toplu taşımaların önünde kamu spotu hazırlansın dedim ama kimse beni kaile almadı...
Birde şu metrobüslere binen narin mıy mıy kızlar var ya kendileriyle bir kaç kez muhatap olmak zorunda kaldım ama bir tanesiyle meşhur metrobüs tartışması yaşadık tıklım tıklım olan metrobüste kapının önünde duruyorum ilerleyemiyorum her kapı açılıyor bir kişi kendini sıkıştırmaya çalışıyor arkamda duran kız bana bir bağırdı almasana ya diye bana bir geldiler ne diyorsun ya dedim ben metrobüs görevlisimiyim gelene tekme mi atıyım ne yapmamı umuyorsun  prenses hazretleri görmüyormusun tıklım tıklım nefes alamıyoruz alma diyor hala zor bela döndüm kıza doğru ayhh canım v.i.p yolcusumusun sen he tahtını hazırlamayı mı unuttular şekerim ondan mı bu sinir. bu dahada bir sinirlendi nasıl çirkef çirkef bana bağırıyor ayhh bana sinirden bir gülme geldi bu tepinerek bağırdıkça bende gülüyorum bu daha öfkelendi hakaret etmeye başladı bana bende mahalle ağızıyla konuştuğunuz için dilinizi anlayamıyorum hanım efendi madem sıkıntı bastı sizi dedim inin taksiye binin bu beni dövecek neyse ordan bir genç çocuk atladı mevzuya kıza dönüp sus ya sabah sabah seni mi çekeceğiz dedi in aşağı diye buna bir böğürdü ortam 10 sn sesizleşti sonra kız öteki durakta indi.
İşi bıraktıktan sonra bir daha tövbe ettim metrobüse binmeye...

Sizin de başınıza değişik olaylar geldi mi toplu taşımalarda...

2 yorum:

  1. Toplu taşımada bir çok sıkıntılı tiple karşılaşmak zorunda kalıyor insan hele yazın dediğiniz o kokular birbirine karışınca yapılan yolculuk eziyetten başka birşey olmuyor

    YanıtlaSil